Evaluarea riscurilor în faţa provocărilor crizei financiare globale

Autor:Drd. Irinel ION

JEL:

DOI:

Cuvinte cheie:riscuri, criză, România, scenarii, evaluare, afaceri

Abstract:
Principalul obiectiv al studiului este de a pune în lumină modul în care criza financiară a determinat creşterea probabilităţii de apariţie, dar şi amplificarea efectelor adverse ale riscurilor care caracterizează sectorul comerţului cu ridicata din România. Pentru atingerea acestui deziderat s-a realizat un studiu empiric, bazat în principal pe experienţa personală acumulată în acest domeniu, dar şi ţinând cont de punctul de vedere exprimat de alţi manageri şi profesionişti, cu privire la identificarea riscurilor şi problemelor din acest sector.\rProvocările cu care se confruntă mediul de afaceri în contextul crizei financiare sunt variate, acestea fiind transpuse în creşterea riscurilor şi incertitudinilor cu care se confruntă companiile. Înţelegerea, evaluarea în mod adecvat şi administrarea riscurilor sunt elemente de o importanţă deosebită pentru strategia fiecărei companii de a depăşi perioada mai dificilă pe care o traversăm, dar în egală măsură pentru auditorii financiari, pentru care administrarea riscurilor constituie o parte importantă a misiunii de audit. \rÎn articol sunt abordate problemele şi riscurile specifice unei companii din sectorul comerţului cu ridicata şi sunt formulate sugestii cu privire la modul de administrare al acestora. Sunt prezentate riscuri specifice ale sectorului, precum gradul de îndatorare ridicat şi necesarul de finanţare pe termen scurt, probleme legate de managementul stocurilor şi al duratei de încasare a clienţilor, evoluţia la nivelul sectorului cu amănuntul, dar şi riscuri generale, precum volatilitatea cursului de schimb, înrăutăţirea indicatorilor macroeconomici şi scăderea consumului etc. Riscurile identificate şi posibilele măsuri care pot fi implementate pentru diminuarea efectelor adverse ale acestora au rolul de a oferi sugestii pentru controlul şi administrarea acestor riscuri de către managementul companiilor.\r