Auditul, controlul intern şi credibilitatea informaţiei contabile aferentă capitalului social al firmei

Autor:Prof. univ. dr. Constantin STAICU, Prof. univ. dr. Magdalena MIHAI

JEL:

DOI:

Cuvinte cheie:control intern, audit intern, audit financiar, informaţie contabilă, credibilitate

Abstract:
În ceea ce priveşte abordarea temei enunţate menţionăm că s-a dorit a fi realizată o particularizare a metodologiei generale de utilizare a mecanismelor de control şi audit intern şi ale celui de audit financiar astfel încât să reliefăm, cu suficiente elemente, cum anume se poate contribui la creşterea credibilităţii informaţiei contabile aferente capitalului social al firmei. \r\rInformaţia de aceasta natură, ca de altfel oricare altă informaţie contabilă, este unanim apreciată, fiind considerată a fi un produs fidel, verificat şi neutru, însă valorificarea ei în procesul decizional, fără rezerve şi cu riscuri reduse sau chiar de nivel zero, necesită, în mod justificat şi, totodată, legal anumite verificări suplimentare, certificări sau garanţii în ceea ce-i priveşte fidelitatea. În acest sens, este indispensabil aportul unor persoane fizice sau juridice autorizate care efectuează operaţiunile şi confirmările specifice mecanismelor amintite.\r\rPrin modul cum s-a abordat tema supusă dezbaterii considerăm că s-a obţinut un plus de argumente în ceea ce priveşte faptul că, prin intermediul raportărilor financiar-contabile anuale, se oferă celor interesaţi, şi în primul rând acţionarilor firmei, informaţii corecte şi, implicit, credibile referitoare la capitalul social al firmei, iar în mod similar şi în legătură cu alte categorii de elemente patrimoniale.