Concepte moderne privind calitatea activităţii de audit financiar

Autor:Dr. Alexandru RUSOVICI, Ec. Relu POPESCU

JEL:

DOI:

Cuvinte cheie:calitate, premiul calităţii, clienţi/furnizori, echipa de misiune, ISO,ISQC, management participativ

Abstract:
Articolul se referă la o temă de interes deosebit dar puţin abordată în literatura de specialitate. Pentru acest considerent autorii prezintă câteva definiţii şi aspecte generale preliminarii referitoare la calitate, gestiunea calităţii şi reglementările profesionale de control al calităţii. \r\rArticolul este structurat în trei părţi: în prima parte sunt prezentate începuturile interesului general şi preeminenta Japoniei faţă de calitate, până la constituirea Organizaţiei Internaţionale de Standardizare a calităţii (ISO). \r\rÎn partea a doua este prezentat ISQCs 1 Standardul Internaţional pentru Controlul Calităţii, ca document cu valoare de reglementare pentru firmele care efectuează servicii de audit, publicat de altfel, de către Camera Auditorilor Financiari din România în volumul „AUDIT FINANCIAR”. \r\rÎn partea a treia, este prezentat Managementul calităţii, cu deosebirile fundamentale ale acestuia comparativ cu Managementul clasic.\r