Procesul de management al calităţii în cabinetele de audit

Autor:lect. univ. dr. Cosmin DOBRIN, dr. Cristina-Raluca POPESCU

JEL:

DOI:

Cuvinte cheie:ierarhie organizaţională, calitatea activităţii firmelor, Norme minimale de audit, documentare proceduri de audit, norme privind proceduri de control a calităţii auditului financiar, reglementare de audit

Abstract:
Societăţile de audit se constituie şi se dezvoltă în funcţie mărime, de natura şi gama şi gama serviciilor pe care le oferă, aceasta influenţând de fapt modul lor de organizare şi de structurare. Obiectivele profesiei de audit sunt reprezentate de desfăşurarea activităţii la cele mai înalte standarde de profesionalism, de atingerea celui mai înalt nivel de performanţă şi, în general, de îndeplinirea cerinţelor interesului public.\r\rEvaluarea colegială impune ca fiecare firmă de contabilitate şi audit să accepte examinarea periodică a mecanismelor de control al calităţii şi practicilor sale contabile şi de audit de către o altă firmă similară calificată.\r\rScopul unei evaluări colegiale este de a determina şi de a raporta dacă firma analizată a definit politici şi proceduri adecvate cu privire la cele cinci elemente ale controlului calităţii şi dacă le respectă în practică. Societăţile de contabilitate şi de audit trebuie să se supună evaluării colegiale cel puţin o dată la trei ani.\r