Piaţa vede prin contabilitatea creativă?

Autor:asist. univ. drd. Andreea Paula DUMITRU

JEL:

DOI:

Cuvinte cheie:creativitate, contabilitate creativă, recunoaşterea veniturilor, profituri reale, câştiguri din capital, rezerve ascunse

Abstract:
Alături de standarde şi certitudini, coexistă şi neprevăzutul. Pentru a delimita câmpul operaţiunuilor şi a-l limpezi, contabilitatea încearcă să facă atât cât poate. În zonele de umbră sau de turbulenţă care tranversează orice organizaţie, acolo unde domneşte incertitudinea, ea nu poate pune probleme ca şi cum aceasta ar fi fost rezolvate a priori. Evenimentele surprind atunci când se produc. Fenomenele nu sunt bine înţelese. Răspunsurile ce trebuie date nu se impun de la sine. Atunci, acţiunea se construieşte într-o cu totul altă lume. Ea se supune altor reguli, pune alţi actori în prim-plan, are propriile criterii de performanţă. Aici începe universul riscului, încercărilor, erorilor, uceniciei, creativităţii, libertăţii. Pătrundem în regatul contabilităţii „clandestine”, acolo unde organizaţiile îşi arată cea mai umană faţă, amestecând în combinaţii complexe virtuţile şi perversiunea inteligenţei creative, acolo unde profesioniştilor le place să se exprime. Vom încerca să pătrundem în realitatea curentă, care este o combinaţie a acestor două lumi: lumea certitudinilor, a comportamentelor reflexe, standard şi de rutină şi lumea incertitudinii...