Aspecte privind responsabilitatea socială a entităţilor din România din perspectiva raportărilor de mediu

Autor:Lect. univ. dr. Ionel-Alin IENCIU, conf. univ. dr. Irimie Emil POPA, drd. Nicoleta Maria IENCIU

JEL:M49

DOI:

Cuvinte cheie:responsabilitate socială, raportări de mediu, Bursa de Valori Bucureşti, indicatori, entităţi

Abstract:
În cadrul acestui studiu, autorii au analizat responsabilitatea socială din perspectiva raportărilor de mediu în cadrul entităţilor din România. Studiul utilizează ca metodă de cercetare analiza de conţinut a informaţiilor de mediu furnizate de către entităţile din România, care are la bază informaţii publice prin intermediul cărora se prezintă nivelul raportărilor de mediu din cadrul a 64 de companii cotate la Bursa de Valori Bucureşti. Rezultatele arată faptul că, în ceea ce priveşte responsabilitatea socială, majoritatea entităţilor din România au drept scop crearea de profit, recunoscând şi acceptând totodată aspectele sociale care apar în cadrul acţiunilor întreprinse de către entitate, iar pentru urmărirea propriului interes entităţile trebuie să se preocupe de mediu şi societate şi să îşi asume o parte din responsabilitatea care apare dincolo de zonele economice tradiţionale. Responsabilitatea socială reprezintă în cadrul entităţilor din România o strategie de afaceri, ce determină entităţile să devină mai receptive la modificările care apar în mediul în care activează.\r\n