Evaluarea cunoştinţelor în domeniul contabilitate. O analiză a practicilor şi implicaţii pentru profesia contabilă

Autor:Prof. univ. dr. Nadia ALBU, Conf. univ. dr. Ovidiu BUNGET, Lect. univ. dr. Victor-Octavian MÜLLER, Conf. univ. dr. Andrei STANCIU

JEL:M41

DOI:

Cuvinte cheie:profesia contabilă, educaţia contabilă, evaluarea cunoştinţelor, teste grilă

Abstract:
Corpul de cunoştinţe şi competenţe este cel care defineşte profesia contabilă şi o diferenţiază de alte profesii şi activităţi. Prin urmare, aspectele care ţin de educaţia contabilă şi de audit, atât în ceea ce priveşte formarea, cât şi în ceea ce priveşte testarea, sunt de interes nu numai pentru universităţi, ci şi pentru organismele profesiei. Pe lângă procesul educaţional propriu-zis, evaluarea cunoştinţelor are o contribuţie la dezvoltarea anumitor competenţe şi abilităţi. Scopul acestui articol este de a investiga atitudinea studenţilor din România faţă de diferite forme de evaluare, în ceea ce priveşte impactul asupra evaluării cunoştinţelor şi dezvoltării competenţelor. Rezultatele arată că evaluarea are şi o componentă motivaţională şi de ghidare şi nu doar un rol administrativ (de a da o notă, de a fi admis sau respins). De asemenea, rezultatele arată un suport ridicat pentru evaluarea prin întrebări deschise şi un suport mai mic pentru evaluarea prin teste grilă şi pentru evaluarea orală. Rezultatele sunt de interes pentru profesia contabilă în general, mai ales în contextul utilizării pe scară din ce în ce mai largă a testelor grilă.\r\n\r\n