Evaluarea cantitativă şi calitativă a unei societăţi

Autor:Maria-Monica HARALAMBIE, Bogdan Stefan IONESCU

JEL:G21

DOI:10.20869/AUDITF/2016/140/868

Cuvinte cheie:Risc de credit, sistem de notare, model multidimensional, bază de date, aplicație, clienți societăți comerciale.

Abstract:
Până de curând, puterea decizională de a refuza sau de a acorda un credit stătea în mâinile unei singure persoane: analistul de credit din bancă. O parte din evenimentele nefericite de pierderi și falimente cu care s-au confruntat unele bănci au fost atribuite unor decizii mai puțin bune luate de analiștii de credit, care s-au bazat doar pe pregătirea personală, pe cât de bine cunoșteau potențialul client și pe cât de multă încredere aveau în acesta. După criza financiară au apărut două preocupări principale în ceea ce privește activitatea bancară: „prea puțin, prea târziu” (eng. „too little, too late”) privitor la provizioane pentru pierderi din credite și „prea mari pentru a eșua” (eng. „too big to fail”). Managementul riscului de credit a devenit nu numai un exercițiu de conformitate pentru bănci, dar și un element-cheie de luat în considerare la stabilirea strategiei bancare. Intenția noastră în această lucrare este de a aduce în discuție unele dintre problemele specifice legate de managementul riscului de credit pe care o bancă comercială le are în vedere atunci când analizează un client – persoană juridică. Rezultatul acestei cercetări este o aplicație web numită CISS (Credit Institution Scoring System), care reprezintă un prototip al unui sistem de notare de credit bancar. Aplicația a fost dezvoltată folosind tehnologiile HTML + PHP + MySQL

Abstract(163KB)
Articol(364KB)