Evaluarea comunicarii cu investitorii a companiilor romanesti listate la bursa

Autor:Camelia-Daniela HATEGAN

JEL:D83, G30, M14

DOI:10.20869/AUDITF/2020/160/027

Cuvinte cheie:relatii cu investitorii; comunicare financiara; performanta; guvernanta; evaluare

Abstract:
Relatiile cu investitorii si comunicarea financiara sunt o continua provocare pentru guvernanta unei companii. O buna comunicare si o stransa relatie cu investitorii contribuie la consolidarea imaginii companiei si a cresterii increderii tuturor partilor interesate. Cercetarile pe aceasta tema au identificat cerintele care stau la baza unei comunicari eficiente a companiilor, respectiv existenta unui departament privind relatiile cu investitorii, strategia de comunicare, practicile utilizate, continutul comunicarii si efectele acesteia. Scopul lucrarii este de realiza o evaluare a nivelului comunicarii inregistrat de companiile romanesti listate pe piata principala la Bursa de Valori Bucuresti, pornind de la evaluarea efectuata de Asociatia pentru Relatii cu Investitorii la Bursa din Romania in corelatie cu factorii care pot influenta comunicarea, respectiv categoria de tranzactionare in care este listata compania, profitabilitatea, decizia de acordare a dividendelor, forma de proprietate a actionarului majoritar, existenta raportarilor nefinanciare. Din modelul econometric propus a rezultat ca toate variabilele testate influenteaza nivelul comunicarii, dintre care categoria de tranzactionare si existenta raportarilor nefinanciare au cea mai stransa legatura. Nivelul comunicarii cu investitorii a companiilor romanesti este inca redus, dar are o evolutie ascendenta in timp, astfel ca la urmatoarea evaluare se va putea constata amplitudinea acestei evolutii si se vor putea identifica si alti factori de influenta.

Abstract(169KB)
Articol(345KB)