Relatia auditor-client: interferente, influente si asocieri

Autor:Nicolae MAGDAS, Adriana TIRON-TUDOR, Irimie Emil POPA

JEL:M40, M42

DOI:10.20869/AUDITF/2022/165/004

Cuvinte cheie:relatia auditor-client; factori de influenta; negociere; opinia auditorului; cod profesional; cod etic;

Abstract:
Relatia auditor-client este o interactiune complexa intre cele doua parti, definita si influentata de mai multi factori. Cercetarea de fata delimiteaza si rezuma cei opt factori relevanti din literatura pentru a-i analiza, spre deosebire de majoritatea cercetarilor anterioare, intr-o maniera sinergica. Studiul nu se limiteaza la partea calitativa, deoarece ofera informatii despre momentul si modul in care apar interferentele in relatia auditor-client. Cele mai provocatoare asocieri dintre cele doua parti sunt procesul de negociere care ar putea avea loc in timpul misiunii de audit, vizand opinia auditorului, generand astfel presiune asupra valorilor de baza profesionale si etice. Pe baza datelor colectate prin intermediul chestionarului dezvoltat, autorii au indicat si au analizat punctul nevralgic al relatiei, factorii de influenta si interferentele din interior.

Abstract(194KB)
Articol(422KB)