Aportul informatiilor nefinanciare la crearea de valoare pentru companii

Autor:Adelina FOMETESCU, Camelia-Daniela HATEGAN

JEL:M40, Q56

DOI:10.20869/AUDITF/2024/173/007

Cuvinte cheie:informatii nefinanciare; creare de valoare; transparenta; ESG;

Abstract:
Informatiile nefinanciare joaca un rol tot mai important in crearea de valoare pentru companii si au devenit un factor esential in strategiile de afaceri moderne. In timp ce informatiile financiare ofera o perspectiva asupra performantei financiare trecute a unei companii, informatiile nefinanciare ofera o viziune mai cuprinzatoare si mai contextualizata asupra modului in care compania interactioneaza cu mediul inconjurator, angajatii, clientii, societatea si alte parti interesate. Obiectivul lucrarii consta in identificarea aportului informatiilor nefinanciare la crearea de valoare pentru companii. Populatia studiata o reprezinta companiile listate la Bursa de Valori Bucuresti care au fost evaluate din punct de vedere al transparentei raportarilor nefinanciare pentru exercitiul financiar 2021. Indicatorii utilizati sunt reprezentati de: scoruri de evaluare realizate de doua entitati specializate, indicatorul comunicarii - Vektor, includerea companiilor in indicele BET, rentabilitatea capitalurilor proprii, rentabilitatea activelor, profitabilitatea si numarul de salariati pe perioada 2021. Rezultatele studiului au aratat ca societatile analizate au fost apreciate cu scoruri acceptabile de catre entitatile evaluatoare si s-au constatat corelatii pozitive si negative intre scorurile de evaluare si indicatorii de rentabilitate. In general, informatiile nefinanciare furnizeaza perspective critice pentru a intelege impactul social, de mediu si economic al activitatilor companiilor si pot contribui semnificativ la crearea de valoare, in special pe termen lung pentru companii si pentru societate in ansamblu.

Abstract(388KB)
Articol(572KB)