Managementul continuităţii operaţionale – pregătirea pentru imprevizibil

Autor:Mihai RADA

JEL:

DOI:

Cuvinte cheie:evaluarea resurselor, planuri de recuperare, păstrarea clientelei, analiza de impact, asigurarea continuităţii sarcinilor

Abstract:
Organizaţiile din întreaga lume înregistrează creşteri semnificative an după an. În plus, există o orientare clară spre centralizarea sistemelor informatice, ceea ce conduce la creşterea eficienţei serviciilor furnizate către clienţi. Totuşi, aceasta duce la concentrarea datelor într-o singură locaţie, ceea ce ar putea produce prăbuşirea întregii organizaţii sau, în cel mai bun caz, pierderi de milioane de dolari.\rManagementul Continuităţii Afacerii reprezintă un instrument care ajută organizaţiile să se pregătească pentru acest tip de evenimente prin identificarea proceselor critice ale afacerii şi a resurselor necesare susţinerii acestora, implementarea unor seturi de acţiuni care să permită restaurarea proceselor de afaceri, precum şi definirea modalităţilor de continuare a activităţii în cazul în care resursele care ar fi trebuit să susţină procesele nu ar fi disponibile, cu cele mai mici costuri şi în cel mai scurt timp.\r