Factorii de influență în deciziile auditorilor români privind pragul de semnificație

Autor:Conf. univ. dr. Irimie Emil POPA, dr. Georgeta Ancuţa ȘPAN

JEL: M 42

DOI:

Cuvinte cheie:prag de semnificaţie, factori calitativi, factori cantitativi, proces decizional

Abstract:
Studiul de faţă prezintă o analiză a principalilor factori care concură la fundamentarea judecăţii profesionale a auditorilor români referitoare la deciziile privind nivelul pragului de semnificaţie. Având la bază argumente solide din literatura de specialitate internaţională şi prin utilizarea chestionarului ca instrument de lucru, au fost testaţi o serie de factori ce vizează atât entitatea client, cât şi raţionamentul auditorului. Rezultatele demonstrează faptul că elemente precum sectorul de activitate al entităţii client, experienţa profesională a auditorului în domeniul de activitate al clientului, precum şi vechimea în relaţia cu clientul auditat sunt în măsură să influenţeze nivelul de la care o denaturare poate fi considerată semnificativă. \r\n