Studiu din perspectiva viitorilor absolvenţi privind corelarea mediului academic cu mediul profesional în auditul financiar

Autor:Prof.univ.dr. Aurelia ŞTEFĂNESCU, drd. Gabriela Lidia TĂNASE

JEL:M 41, M 42, I 25

DOI:

Cuvinte cheie:audit financiar, mediu academic, mediu profesional, viitori profesionişti, România

Abstract:
Prezenta cercetare are ca obiectiv investigarea opiniei viitorilor absolvenţi privind corelarea cunoştinţelor de audit financiar acumulate în mediul academic cu aşteptările mediului profesional. Demersul cercetării este bidimensional. Prima dimensiune a cercetării are în vedere, pe de o parte, o sinteză a ideilor publicate pe această temă în literatura de specialitate. A doua dimensiune este un studiu empiric pe bază de chestionar la care s-au primit răspunsuri de la viitorii absolvenţi ai mediului academic din domeniul contabilităţii. Rezultatele studiului au evidenţiat următoarele: toţi respondenţii consideră că mediul academic le oferă pregătirea necesară pentru a profesa în cadrul cabinetelor de audit; majoritatea respondenţilor consideră că pentru integrarea în mediul profesional, viitorii absolvenţi trebuie să deţină simultan cunoştinţe teoretice, practice şi abilităţi organizatorice; factorii determinanţi care îi motivează pe viitorii absolvenţi să înveţe la audit financiar sunt interesul pentru acumularea unor cunoştinţe superioare cerute de acest domeniu al profesie şi nevoia de a se integra în mediul profesional; toţi respondenţii ar accepta să participe la programe de voluntariat organizate de mediul profesional pentru a dobândi experienţă în audit financiar; majoritatea respondenţilor susţin adaptarea moderată a modului de abordare a auditului financiar la nivel academic, prin implementarea unor programe de internship sau voluntariat.\r\n