Analiza evolutivă a gradului de prezentare şi a nivelului de transparenţă în cadrul rapoartelor anuale privind activitatea de audit public intern

Autor:Masterand Viorica EREMIA

JEL:H83, M42

DOI:

Cuvinte cheie:evoluţie, rapoarte, UCAAPI, audit public intern, prezentare

Abstract:
Rapoartele anuale privind auditul public intern oferă o bază informaţională semnificativă despre această activitate atât la nivel de aparat central, cât şi la nivel local. Ele permit elucidarea tuturor problemelor cu care se confruntă sistemul de audit public intern în România, rezumatul celor mai semnificative misiuni de audit public intern derulate, constatările acestora, stabilirea cauzelor şi crearea unor direcţii de acţiune potrivite, ceea ce joacă un rol determinant în crearea unui sistem public performant. În prezentul articol, autorul analizează cum a evoluat nivelul de transparenţă în cadrul rapoartelor anuale privind activitatea de audit intern din sectorul public în perioada 2007-2013. În realizarea acestui deziderat, s-a axat pe o analiză cantitativă (având ca parametri numărul de capitole şi numărul de pagini din rapoartele anuale privind activitatea de audit public intern) şi pe o analiză calitativă, unde s-a referit la modificările care au apărut în cadrul fiecărui capitol în perioada de referinţă. Concluziile conturate în urma studiului au arătat că nivelul de transparenţă de la nivelul rapoartelor anuale privind activitatea de audit public intern a crescut considerabil începând cu anul 2012, anul 2011 fiind considerat un an de tranziţie în care s-au semnalat primele îmbunătăţiri semnificative. Trendul evolutiv ascendent este îmbucurător, întrucât raportarea anuală este liantul care uneşte guvernul cu celelalte instituţii publice, astfel acesta este tot mai bine informat despre problemele cu care acestea se confruntă şi poate crea o strategie potrivită îndreptată spre creşterea performanţelor şi crearea de valoare. Tendinţa evolutivă ascendentă a nivelului de transparenţă sporeşte, de asemenea, şi încrederea cetăţenilor în instituţiile publice.\r\n