Managementul de impresie – o perspectivă internaţională

Autor:Maria-Silvia SĂNDULESCU

JEL:D82, M41

DOI:10.20869/AUDITF/2017/148/605

Cuvinte cheie:Management de impresie, manipularea informaţiilor, performanţa financiară, utilizatori de informaţie contabilă

Abstract:
Scopul prezentei lucrări îl reprezintă realizarea unei sinteze a literaturii internaţionale privind managementul de impresie prin expunerea strategiilor aferente acestui comportament oportunist şi a impactului pe care acestea îl pot avea asupra utilizatorilor de informaţie contabilă. Conceptul respectiv ilustrează conturarea unei imagini favorabile privind performanţa financiară a companiei şi utilizarea acesteia în vederea manipulării deciziilor utilizatorilor de informaţie contabilă. Prin caracterul persuasiv pe care naraţiunea din cadrul rapoartelor îl poate dobândi se produce o abatere de la principiul fundamental al raportării financiare, respectiv reprezentarea fidelă. Cunoaşterea strategiilor specifice managementului de impresie poate facilita identificarea lor, diminuându-se astfel eficienţa utilizării şi efectele negative pe care le pot genera. Prin urmare, studiul de faţă analizează principalele lucrări ştiinţifice ce vizează conceptul de management de impresie publicate în literatura internaţională în perioada 2000-2015. În final, se are în vedere identificarea unor oportunităţi viitoare de cercetare.

Abstract(216KB)
Articol(401KB)