Impactul indicatorilor de dimensiune a companiilor asupra onorariului de audit

Autor:Ovidiu Constantin BUNGET, Cristian LUNGU

JEL:M41, M42

DOI:10.20869/AUDITF/2023/171/015

Cuvinte cheie:audit financiar; onorariu de audit; dimensiunea companiei;

Abstract:
Onorariile de audit reprezinta printre unele dintre cele mai importante preocupari ale companiilor de audit, autoritatilor de reglementare a activitatii de audit financiar/statutar si ale mediului academic. Obiectivul acestei lucrari este de a analiza si a evalua impactul indicatorilor de dimensiune a companiilor asupra formarii onorariilor de audit. Pe baza datelor disponibile in baza de date „Audit Analytics” a fost selectat un esantion de 27 de companii listate la Bursa de Valori din Bucuresti, pentru care s-au raportat 524 de observatii, reprezentand indicatorii „Onorarii de audit”, „Total Active” si „Cifra de afaceri” in perioada 2017-2021. Din cercetarea efectuata a rezultat ca indicatorii de dimensiune „Cifra de Afaceri” si „Total Active” au o influenta semnificativa si pozitiva asupra onorariului de audit financiar. In plus, constatarile indica faptul ca indicatorul „capitalizarea bursiera” nu reprezinta o variabila predictiva si cauzala a contravalorii serviciului de audit financiar.

Abstract(198KB)
Articol(255KB)