Contextul tehnologic extern al Inteligentei Artificiale in serviciile financiare

Autor:Adriana DUTESCU, Mirela-Simina MIHAI

JEL:M40, M41, M42, M15

DOI:10.20869/AUDITF/2023/172/025

Cuvinte cheie:context tehnologic; sectorul financiar; solutii IA; digitalizare; automatizare;

Abstract:
Scopul acestei cercetari este de a imbunatati intelegerea contextului tehnologic extern al Inteligentei Artificiale aplicat in serviciile financiare, impreuna cu alte solutii tehnologice, cum ar fi digitalizarea, automatizarea, cloud computing si licente. Autorii au studiat contextul tehnologic extern analizand furnizorii de tehnologie care sunt reprezentati de companiile cu cod CAEN 620 - Activitati de servicii in tehnologia informatiei. Scopul acestui studiu a fost acela de a obtine si analiza raspunsuri la sase intrebari de cercetare, astfel: care este rolul furnizorilor de servicii, care sunt celelalte tehnologii oferite de acestia impreuna cu Inteligenta Artificiala, cum poate fi implementata eficient aceasta tehnologie, care este implicarea utilizatorilor in dezvoltarea de aplicatii, daca va exista un training specific si care este nivelul de implementare a Inteligentei Artificiale in serviciile financiare. Autorii au constatat ca adesea companiile investigate isi folosesc serviciile tehnologice doar pentru banci, Fintech si companii financiare mari. Prin urmare, pentru companiile mici si mijlocii furnizorii de servicii inclusi in studiu nu sunt potriviti, urmand ca in acest sens sa se efectueze cercetari ulterioare. Un rezultat interesant a reiesit din studiul relatiilor pe termen lung dintre compania tehnologica si compania financiara pentru a imbunatati solutiile si a oferi serviciile de intretinere necesare pana cand solutiile ofera rezultate cu o acuratete aproape de 100%.

Abstract(148KB)
Articol(448KB)